onsdag 17. november 2010

Laktat test

I dag har jeg tatt en laktat test på spenst.
Laktat er melkesyre.
Så testen går ut på å finne melkesyre terskelen din.
Jeg valgte å ta den på tredemølle, men den kan også taes på sykkel.
Først skal du varme opp med lett jogg i 10 minutter så blir du stukket med et apparat som likner på diabetes utstyr, dette måler laktat verdien, grensen for meg var 4,0.

Etter at testen var utført ble jeg anbefalt et annet opplegg enn det jeg har brukt for å forbedre kondisjonen min til nå.
Dette blir spennende, og jeg må holde meg tålmodig hvis jeg skal bli bra nok frem til 18. juni...
For da er det Hove Triatlon;)

Nå skal jeg kose meg å være oppe sent med Eirik, vi har fri i morra begge to..
Vi feirer nemli Eirik sin nye jobb!

Cevita appelsinjuice og noen pepperkaker blir deili...

2 kommentarer:

  1. Å så spennende! Blir gøy å høre det nye opplegget da! Nå er det bare å stå på, og det er jo så motiverende når en har konkurranse forran seg:)

    Kjente det kilte litt i magen da jeg meldte meg på.. tenkte med skrekk og gru på svømminga..Men må bare ta d som en utfordring;)

    Kjørte intervall på fredag 4 * 10 på spinning med "PT´n" min hehe.. puh! Lå på 87-90 % av maxpuls! Fyttikatta sier bare jeg, men sinnsykt digg etterpå;)

    Hadde vært morro å få til en treningsøkt sammen etterhvert;)
    Stå på, frøken! Du er superflink!!! ♥ ♥ ♥

    SvarSlett
  2. Sånn er det å proffe i nabolaget:)
    Skal fortelle deg alt i natt!
    Er litt rart at vi er påmeldte plutseli, har følt at det er så lenge til liksom... he he

    SvarSlett