lørdag 7. mai 2011

Valnøtt Sjokade Cookies

Her om dagen ble jeg inspirert fra http://www.passion4baking.com/ og ville så gjerrne bake noen kjeks til verandakosen min:)

Disse ble en kjempe favoritt hos min samboer, ikke så godt likt som favoritten sin som jeg baker rundt juletider, den skal jeg legge ut oppskriften på en annen gang:)

Valnøtt Sjokolade Cookies
220 g romtemperert smør
100 g sukker
240 g dermasukker
2 store egg
200 g mel
75 g havregryn
1 ts bakepulver
1 ts salt
2 ts vaniljeessens
2 ss litt sterk kaffe
200 g freia dronning sjokolade
 50 g valnøtter

Bland sammen smør, sukker og dermasukker i en kjøkkenmaskin.
tilsett ett og ett egg.
Tilsett mel, havregryn, bakepulver og salt.
Rør dette godt inn, og skrap ned på siden av bollen så du får med deg alt.
Nå har du i kaffen og vaniljeessensen.
Hakk sjokoladen og valnøtter og ha i til slutt.
Fordel røren i ønsket størrelse på bakepapirkledde bakeplater og stek dem på 190 grader i ca 12 minutter.

Manuela, den flinke bakeren bak passion4baking,
 setter sien i fryseren i 10 minutter, dette hadde ikke jeg plass til...
De ble like gode bare får en annen hinne på toppen:)

Her er hvordan de ble, de ble nytt i vårsola på min fine veranda.



Sement hjertet er kjøpt på Kremmerhuset og fatet er fra Bloomingville.
Nå skal jeg ta med meg en ladning på nattevakt til gode kolleger:)


Er en rolig helg i Blåbærsvingen, vi skla i konfirmasjon i morgen og jeg håper konfirmanten får solskinn og alt han måtte ønske seg.
Ha en flott lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar