torsdag 31. mars 2011

Sjokolade fristelse

I går hadde en god venn av oss bursdag!
Eirik var litt sjesken på noen muffins som forsvant ut døra til noen andre her om dagen,
så da ble det like muffins men med en ny krem:)

Sjokolade Muffins
225 g mel
50 g bakekakao
1 ss bakepulver
1/8 ts salt
120 g dermasukker (mykt brunt sukker)
2 egg
2 dl rømme
3 ss lys sirup
6 ss solsikkeolje

Sett ovnen på 200 grader.
Bland alt det tørre og sikt det. Bland inn dermasukkeret.
Bland sammen alt det våte og rør til en jevn røre.
Hell det våte oppi det tørre og bland sammen.
Fordel i muffinsformer, blir ca 12 styyker.
Stek muffinsene midt i ovnen i 20 minutter.
De skal være faste å ta på.

Disse blir, som en kollega sa til meg, sprø på toppen og myke inni:)

I går prøvde jeg en ny krem som ble helt knall!

Hvit sjokolade smørkrem
250 g hvit sjokolade
0,5 ts vaniljeessens
75 g smør
0,5 dl krem fløte

Ha alle ingrediensene i en bolle og smelt sammen over vannbad.
Rør til en jevn glatt røre.
Sett den så til avkjøling.
Når den blir ca romtemperatur pisker du den opp med en stavmikser.
Nå er den klar til bruk!
Jeg har den så i en sprøytepose og lagde litt dekorativ pynt på muffinsene.

Jeg elsker blåbær, så i dag ble det pynten på muffinsene mine:)






Håper dere har en koslig dag inne alle sammen.
I dag er det dagen for kakao og kanskje noen kjeks;)
Jeg har en oppskrift på lur som jeg har hatt lyst å prøve....
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar