fredag 29. april 2011

Pink Chokolate Cupcake

På onsdag fikk jeg vite at det var en god kollega sin siste vakt før den flotte pensjonstilværelsen:)
Hun hadde med seg pizza, men jeg ville gjøre litt stas på den siste vakten hennes..
Så da bakte jeg selvfølgelig cupcakes;) he he

Ble en av mine favoritter saftige sjokolade miffins, med en annen kollega sin favoritt glasur hvit sjokolade.

Saftige sjokolade cupcakes
225g mel
50g bakekakao
1ss bakepulver
1/8ts salt
120g dermasukker (mykt brunt sukker)
2 egg
3ss lys sirup
6ss solsikkeolje

Sett ovnen på 200 grader.
Bland sammen alt det tørre og sikt sammen.
Bland inn dermasukkeret.
Bland sammen alt det våte og rør til en jevn røre.
Hell det våte oppi det tørre og bland godt.
Fordel i muffinsformer, det blir 12 stykker.
Stek dem midt i ovnen i 20 minutter, de skal være faste å ta på.

Rosa hvit sjokolade krem
250g hvit sjokolade
0,5ts vaniljeessens
75g smør
0,5dl fløte
rosa konditorfarge

Ha alle ingrediensene i en bolle og smelt sammen over vannbad.
Når røra er jevn og glatt tilføy ønsket mengde konditorfarge.
Jeg lagde mine kraftige rosa:)
Sett den så til avkjøling, når den er kald, eller romtempratur så pisker du den opp med stavmikser.
Dette er orginal oppskriften, men jeg brukte min før dette og den la seg som ett dekkende lag over muffinsen:)
Den er jo blank å lekker!



Nå skal jeg til på en  prøvelse på kjøkkenet,
håper jeg kan vise til gode resultater i kveld her på bloggen;)
Det skal bli en 2 etasjes kake til min søsters konfirmasjon i morgen.
Så skal jeg øve meg litt på talen min senere
og nyte det fine været med friske jordbær og kald soya sjokolademelk;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar