mandag 18. april 2011

Vanilje Glutenfrie Cupcakes

I går kom vi hjem fra  syden, en fantastisk oppladnings tur for sommeren:)
Og jeg må si jeg gledet meg veldig til å bake litt når jeg kom hjem...

Da passet det jo perfekt at vår skjønne nevø feiret bursdag!

Hans mamma er en interiør entusiast
 og har mange favoritt merker som går igjen gjennom det flott huset.




 Hun hadde også pyntet så fint til påske:)
Falt helt for dette fatet med Greengate mugge med vårens blomster!
Og for en fantaastisk nydelig kylling som min niese hadde laget!
Det lille koret med strikkede kyllinger er av sentimental verdi, de er det hennes farmor som har laget:)


Vanilje Glutenfrie Cupcakes

125g Melange smør
2dl sukker
3 egg
4dl Glutenfri fin kakemiks
2ts bakepulver
1ts ekte vaniljesukker
(dette har feks Meny, Jacobs sine produkter)
1,5dl matfløte

Ha romtemperert smør og sukker i en bolle og pisk hvitt.
Tilsett så ett og ett egg.
Sikt inn det tørre og rør til en jevn røre.
Så skal du tilsette mat fløta til slutt.
Denne oppskriften er super å lage i en kjøkkenmaskin hvis du har en:)
Stekes på 175 grader på nederste rille i 15-20 minutter.

Syrlig/vårlig ostekrem

2 bokser med Tine kremost med mandarin og appelsin smak
300g melis
100 g smør
25g mosede bringebær

Kjør osten, melisen og romtemperert smør med en mikser i 2 minutter.
Tilsett så de mosede bærene og jeg tilsatte litt ekstra konditorfarge for å få en ekstra frisk farge.


Så lagde jeg litt forskjellige mønster på muffinsene.



Jeg brukte noen muffins former fra Åhlens som passer perfekt inn hos min svigerinne.
Hun har en rosa tråd gjennom hele huset;)

Nå skal jeg ut å romstere litt i hagen
så kanskje dere får se litt bilder når den er blitt børstet støv av.. he he

1 kommentar:

  1. Kjempe god oppskrift! Og veldig greit at den var glutenfri :)

    SvarSlett