søndag 27. februar 2011

Ananas glutenfrie muffins

I dag er det middag hos svigermor, det gleder jeg meg masse til:)
Ho har glutenallergi, så da må jeg bli litt ekstra kreativ...
I dag prøvde jeg meg litt frem så får  vi se om de blir fornøyde:)

Ananas glutenfrie muffins
4 egg
2 dl sukker
1,5 dl glutenfri fin kakemiks
1 dl potetmel
1,5 ts bakepulver
1 boks hermetisk ananas
1/4 ts salt
1/2 ts vanilje essens

Pisk eggedosis av egg og sukker.
Tilsett det tørre og essensen.
Stvamiks ananasen til en pure og rør inn i røra.
Er den litt for tynn så tilsett litt mer fin kakemiks.

Jeg har valgt å bruke en sjokolade frosting fra http://www.passion4baking.com/ og oppskiften finner du her.
Den er veldig lett å jobbe med, og til store muffins fom jeg lagde i dag så trenger du bare halvparten av oppskriften.
Jeg lagde litt marsipanpynt i stil med de herlige muffinsformene i rosa blonder. De fikk jeg forresten av min bestevenninne Ida til bursdagen min.
Da brukte jeg en silikonform jeg har kjøpt på kakeboksen.no.




Nå skal jeg bare pakke di ned å kjøre opp til middag:)
Ha en flott søndag alle sammen!

Og en spesielt fin søndag til verdens beste pappa som har bursdag i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar