søndag 20. februar 2011

Vanilje Cupcakes

Jeg fikk noen fantastisk roser av pappa og Edel i går,
og da ble jeg inspirert til å lage noen spislige roser:)
Jeg har lenge hatt lyst til å prøve meg på den amerikanske klassiske "Buttercream Icing".
Det har krevd litt googling og jeg har fått meg en konverterings App.
Alt kommer jo i cups og noen andre ingredienser.

Her er i hvertfall oppskriften som jeg ble fornøyd med:)

American Buttercream Icing
240g romtemperert Delfiafett
2-3ss varmt vann
2ts vaniljeessens
1 boks med melis

Ha delfifettet, vannet og vaniljeessensen i en kjøkkenmaskin.
Dette er en tålmodighetsprøve.
Det lureste er å fylle vaskekommen med vann og stadig vekk ta en tur bort dit med bollen så delfiafettet får mykt seg opp. Når alt er blandet og ser ut som rørt rømme så er den ferdig.
Tilsett melis til ønsket tykkelse.

Man kan bytte ut delfiafettet med smør men da er det ikke like lett å farge icingen.

Så har jeg fulgt rådene til en video på youtube.com om hvordan jeg skulle lage rosene.
Dette var svært enkelt når man viste hvordan!


Disse har jeg satt oppå en ny oppskrift jeg har kommet over

Vanilje cupcakes
125g smør
2dl sukker
3 egg
4dl mel
2ts bakepulver
1ts vaniljesukker
1,5dl mat fløte

Ha romtemperert smør og sukkeret i kjøkkenmaskinen.
Tilsett ett og ett egg.
Ha i det tørre og elt til blandet, tilsett så matfløta.

Stekes nederst i ovnen på 170 grader i 15-20 minutter.


Nå skal vi nyte søndagskvelden med en god film og godt selskap.
I morgen er det en ny uke med en sunn kropp,
og det betyr endelig litt trening:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar